Inspiratieseminar Bijvriendelijke gemeenten op 28 november

Het gaat niet goed met de bij. Van de 358 soorten wilde bijen in Nederlans is ruim de helft bedreigd. Ook voor ons heeft dit grote gevolgen, want 80% van de eetbare gewassen is afhankelijk van bestuiving. Daarom komen we met Nederland Zoemt in actie voor de wilde bij.

Op 28 november organiseren wij een inspiratieseminar Bijvriendelijke gemeenten. Keynote-spreker is professor Koos Biesmeijer, hoogleraar Natuurlijk Kapitaal in Leiden en directeur van het Biodiversity Center van Naturalis.

Voor wie? Voor bestuurders en ambtenaren die zich bezig houden met beheer, natuureducatie en/of biodiversiteit.

Waarom? Nederland moet bijvriendelijk worden en gemeenten kunnen daar een belangrijke rol in spelen. Nederland Zoemt kan uw gemeente daarbij helpen.

Waar? Van 13.00 tot 17.15 uur in Leerhotel ’t Klooster in Amersfoort

Noteer de datum vast in uw agenda. Binnenkort volgt meer informatie.

Nederland Zoemt is een campagne van LandschappenNL, Naturalis, IVN en Natuur en Milieu, mogelijk gemaakt dankzij een extra bijdrage van de Nationale Postcodeloterij met als doel het structureel vergroten van het voedselaanbod en nestgelegenheid voor wilde bijen in Nederland. De campagne wordt mede ondersteund door GDO.