Ontmoeting Low Countries over Urban Farming smaakt naar meer

We kijken terug op een geslaagde eerste ontmoeting op 15 december tussen België en Nederland rond het thema Urban Farming. In de Nederlandse ambassade in Brussel volgden zo’n 70 gasten uit Vlaanderen en Nederland inspirerende presentaties over de landelijke, regionale en lokale aanpak van overheid en ondernemers. Enthousiast werden verhalen en kennis gedeeld, ook tijdens het veldbezoek aan Atelier Groot Eiland in Brussel, waar een moestuin van 1500 vierkante meter producten levert voor een restaurant, lunchroom, een winkel en lokale bio-markten.

Vervolg
De uitwisseling tussen beide landen krijgt zeker een vervolg om verder te ontdekken wat we van elkaar kunnen leren, zowel op beleidsniveau als rond verdienmodellen en educatie. Het eerste zaadje is geplant voor een vruchtbare bilaterale samenwerking. GDO was als trekker van het netwerk Stadslandbouw Nederland medeorganisator, met Jean Eigeman als een van de moderatoren van deze geslaagde dag. Hier vind je een terugblik op de dag en de presentaties.
Bekijk ook het onderstaande videoverslag:

slbbrussel

"Stadslandbouw is een onderwerp van de toekomst. We weten dat er veel voordelen aan verbonden zijn. De vraag is meer: hoe gaan we het doen? Door samen te werken met Vlaanderen kunnen we van elkaar leren en stappen zetten om stadslandbouw veel breder neer te zetten en uit te rollen."
Maryem van den Heuvel, Nederlandse ambassadeur in België

ambassadeurBe