Verbinden

Verbinding tussen landelijk en lokaal

Een duurzame gemeente vraagt om bewoners die weten hoe zij zelf in hun dagelijks leven duurzaamheid vormgeven. Naast techniek, is de sociale kant belangrijk. GDO biedt gemeenten toegang tot een speelveld waar zij inspiratie, kennis én lokale partners vinden om samen met burgers en onderwijs te werken aan de duurzame ontwikkeling van hun eigen leefomgeving. Centrale spelers in dat speelveld zijn lokale NME organisaties. GDO biedt met haar bestuurlijk netwerk en het NME netwerk een krachtig platform dat verbinding tussen landelijk en lokaal mogelijk maakt, dat onderlinge kennisdeling versnelt en in kan spelen op nieuwe vragen. GDO is partner in de programma’s Duurzaam Door (EZ) en Duurzaam Doen (I&M).

GDO zoekt aansluiting bij wat burgers beweegt en wil vooral voorwaarden scheppen die duurzame keuzes aantrekkelijk maken door te inspireren en te verbinden. Communicatie, educatie en participatie zijn hierbij de kenmerkende instrumenten.

GDO is opgericht op 28 februari 2008.

Notitie: GDO zoekt aansluiting bij wat burgers beweegt.

Jaarverslag 2015

Jaarverslag 2014

Jaarverslag 2013

Laatst gewijzigd