Bronnen voor NME

De online kennisbank met ruim 600 Bronnen voor NME bevat informatie over natuur-, milieu- en duurzaamheidseducatie; van didactische handreikingen, analyses en onderzoeksverslagen tot beleid en advies.

Sinds 1970 zijn er veel publicaties verschenen over natuur- en milieueducatie en over leren voor duurzaamheid. Veel van deze publicaties zijn nog steeds waardevol voor professionals in de NME, leerkrachten, docenten, studenten, voor vrijwilligers en andere geïnteresseerden. Elk jaar verschijnen er ook weer nieuwe interessante documenten die aan de website worden toegevoegd.

Educatieve mogelijkheden

Op deze website vind je informatie onder de thema’s pedagogiek en didactiek gerelateerd aan NME, educatieve voorzieningen, inhoud van NME en doelgroepen. Van groene schoolpleinen tot participatieprojecten, van energietransitie tot klimaatadaptatie. Steeds staan educatieve mogelijkheden centraal. Er is géén lesmateriaal opgenomen.

Beleid en Advies

Bij het onderwerp Door de tijd heen is sinds mei 2024 een databank Beleid en Advies opgenomen. Hierin vind je alle relevante beleidsdocumenten over het werkveld van natuur- en milieueducatie/leren voor duurzame ontwikkeling.

Wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Schrijf je in voor de Bronberichten.