Educatie, communicatie, participatie

Vereniging GDO biedt gemeenten, waterschappen en andere partners toegang tot een speelveld waar zij inspiratie, kennis én lokale partners vinden om samen met onderwijs en bewoners te werken aan de duurzame ontwikkeling van hun eigen leefomgeving. De centrale spelers in dit speelveld zijn lokale NME organisaties.

Kennisdeling
Wij organiseren de kennisdeling binnen het netwerk van NME-professionals, en de afstemming tussen landelijke partners en beleidsprogramma’s en lokale expertise en vraagstukken. Zo kunnen zij lokaal snel profiteren van succesvolle projecten en aanpakken elders in het land.

Duurzame keuzes
GDO zoekt aansluiting bij wat burgers beweegt en wil vooral voorwaarden scheppen die duurzame keuzes aantrekkelijk maken door te inspireren en te verbinden. Educatie, communicatie en participatie zijn hierbij de kenmerkende instrumenten.

Netwerkorganisatie
GDO is een netwerkorganisatie bestaande uit een bestuur, drie netwerk-moderatoren, ambassadeurs en leden. Twee bestuursleden vertegenwoordigen namens de VNG alle gemeenten in het interbestuurlijk overleg op landelijk niveau (Regiegroep). Ook in de commissie Milieu & Mobiliteit van de VNG is de vereniging met twee bestuursleden vertegenwoordigd.

De vereniging wordt gesteund door het programma DuurzaamDoor (RVO). Uit het Fonds NME van de stichting Van Dijk Nijkamp ontvangen we een donatie voor de verdere professionalisering van het NME Netwerk via onze leerkringen.

Voor RVO zijn we ook trekker van het landelijk kennisplatform Stadslandbouw Nederland.

We zoeken altijd samenwerking met andere partijen in de samenleving.

Neem gerust contact met ons op.