17 werelddoelen lessen weer van start

De lessen over de 17 Werelddoelen kunnen ook in 2023 weer worden gegeven. Dit is een project van SDG NL, Leren voor Morgen, Duurzame Pabo en GDO. De gratis SDG-lessen voor po, vo/mbo, of hbo (drie verschillende lessen) zijn aangepast en in september voor alle scholen beschikbaar gemaakt om rond de SDG Action Day (25 september) en de Dag van de Duurzaamheid in het onderwijs (10 oktober) te worden gegeven.

Leerkrachten die tijdens het nieuwe schooljaar meer aandacht willen besteden aan duurzaamheid kunnen zo op een laagdrempelige manier beginnen. Zij kunnen zelf lessen geven, of dit laten doen door een gastdocent, bijvoorbeeld van een NDE-centrum uit ons GDO-netwerk.

Aanmelden

Vorig jaar hebben 680 klassen meegedaan en ook nu stromen de aanmeldingen binnen! Op de website 17werelddoelenles.nl kunnen leerkrachten hun klas of school aanmelden. NDE-medewerkers kunnen zichzelf opgeven als gastdocent: via een matchsysteem brengen we hen in contact met een school. Na aanmelding ontvangen zij het lesmateriaal. Desgewenst kunnen ze deelnemen aan een korte voorbereidingstraining op dinsdagavond 12 september. Op 1 november organiseren we een Masterclass in Utrecht, voor leerkrachten die meer willen doen met leren voor duurzame ontwikkeling.