Aan het werk met culturele diversiteit bij NDE-centra en kinderboerderijen

Om te zorgen dat elke leerling en inwoner geïnspireerd kan worden rondom natuur en duurzaamheid in NDE-centra en kinderboerderijen, spelen toegankelijkheid en een inclusieve sfeer een rol. Zo voelt iedereen zich aangesproken en welkom om langs te komen en mee te doen. Culturele diversiteit is één van de dimensies waar je dan over na kunt denken. Hoe werken we samen aan inclusieve kinderboerderijen en NDE-centra?

Samen met de vSKBN (Samenwerkende Kinderboerderijen), Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme (NCDR) en de afdeling Stadsboerderijen en Milieueducatie van de Gemeente Den Haag houden we hierover op 16 april de bijeenkomst: Aan het werk met culturele diversiteit bij kinderboerderijen en NDE centra. Deze vindt plaats van 13.00-17.00 uur in de Haagse Lobby, Bibliotheek, Spui 68 in Den Haag.

Voor wie organiseren we deze bijeenkomst?

• Medewerkers kinderboerderijen en milieueducatie afdelingen/ natuur- en duurzaamheidscentra.
  • Medewerkers die binnen kinderboerderij en het NDE centrum de werving en selectie verzorgen.
  • Vertegenwoordigers van het (MBO) opleidingen die aansluiten bij het werken op kinderboerderijen / NDE centra.
  • Mensen uit de sectoren die iets in beweging willen zetten op dit gebied.

Belangrijk is de motivatie om mee te praten, te luisteren en de intentie om met opgedane kennis en ervaringen op je eigen (werk)plek iets in beweging te zetten.

Hier vind je meer informatie en kun je je aanmelden.