Webinar Huurders op Groen, samenwerking corporaties en NDE-centra

Waar is het percentage versteende tuinen het hoogst? Waar kleurt het rood op de kaarten van hittestress en blauw op de kaarten voor wateroverlast? Huurders van corporaties zijn het meest kwetsbaar voor het veranderde klimaat. Hoe maken we huurders bewust van de risico’s? Wat kunnen zij bijdragen aan een groenere woonomgeving? En hoe kunnen we hen daarbij helpen?

Deze vragen staan centraal in programma ‘Huurders op groen’. Groene Huisvesters, Woonbond en de vereniging GDO met het netwerk van lokale natuur- en duurzaamheidscentra werken hierin samen.

Webinar op 20 september met praktijkvoorbeelden

Samen met de Groene Huisvesters en de Woonbond houden we op woensdag 20 september van 10.00 uur tot 11.30 uur hierover een webinar.

• René Munsters, GDO-programmamanager Duurzame Samenleving, gaat in op ‘Huurders op groen’ en hoe de NDE-centra huurders bereiken en inspireren om groener te leven.
  • Anneke van Gijzen vertelt over haar rol vanuit duurzaamheidscentrum NMCX Haarlemmermeer en de acties die zij met en voor huurders van corporaties organiseert.
  • Marjan Kootwijk gaat in op de aanpak van Ymere om samen met huurders te werken aan een groene woonomgeving en de partners die hierin een rol spelen.

Aanmelden voor het webinar kan hier. Na aanmelding wordt een link toegestuurd.

Corporaties kunnen aanhaken bij ‘Huurders op Groen’. Mail naar groenehuisvesters@gmail.com. Gemeenten en NDE-centra die meer willen weten, kunnen contact opnemen met Rene Munsters.