Maand van de Schooltuin: 17.000 kinderen met hun handen in de grond

Op 9 mei begint de eerste Maand van de Schooltuin. In het hele land gaan tenminste 225 scholen en ondersteuners van schooltuinieren, waaronder onze leden, met bijna 17.000 kinderen aan de slag met schooltuinieren. Scholen kunnen een gratis lesbrief downloaden en de schooltuinfilm ‘Een jaar rond met je handen in de grond’ aanvragen. Op 16 mei is er van 16.00-17.00 uur een inspiratiesessie voor leerkrachten/ondersteuners die willen beginnen met schooltuinieren.

#Elkkindeenschooltuin
De Alliantie Schooltuinen en Jong Leren Eten zetten zich met Maand van de Schooltuin in om elk kind in de basisschooltijd toegang te geven tot een schooltuin. Zelf zaaien, verzorgen en oogsten van groente, fruit,en bloemen, draagt bij aan meer kennis over en betrokkenheid bij voeding en natuur. Een schooltuin is een plek waar alle kinderen tot bloei kunnen komen. GDO is partner van de Alliantie. Lees meer over de Maand van de Schooltuin en de activiteiten.