Wetenschapswinkel WUR aan de slag voor GDO

De Wetenschapswinkel van de WUR gaat innovatieve praktijken van vijf van onze leden onderzoeken bij het activeren van burgers bij lokale duurzaamheidsvraagstukken. Veel natuur- en duurzaamheidscentra willen hun activiteiten verbreden van onderwijs naar inwoners. Tijdens de GDO Tweedaagse is gevraagd om actieve ondersteuning daarbij. Het WUR-project leidt tot leerdocument met inzicht in de succesfactoren om daarmee andere lokale centra te inspireren om te verbreden en de daarbij nodige stappen te zetten.

Deelnemende centra zijn NMCX in Haarlemmermeer, De Groene Belevenis in Leusden, Duurzaamheidscentrum Assen, De Ulebelt in Deventer en CNME Maastricht. Het onderzoek wordt mogelijk gemaakt door financiële steun van stichting Van Dijk Nijkamp. Neem voor meer informatie contact op met programmamanager Duurzame Samenleving Rene Munsters.